دهلران پی سی
سایت جامع علمی ,آموزشی,فرهنگی و تفریحی

http://uploadax.com/images/40712448016697030032.gif

 

فرآیند ها هسته اصلی کسب و کار سازمان محسوب می شوند. سازمانها در گذشته برای یکایک فرآیند ها، سیستم‌ های جداگانه ‌ای در محدوده آن فرآیند تهیه می کردند که به سیستم‌ های جزیره ‌ای معروف شدند. مشکلات اساسی که به مرور زمان با این نوع نگرش بروز نمود عدم امکان ارتباط بین این سیستم ‌ها با یکدیگر بود و بدلیل طراحی سیستم ‌ها در مورد تنها یک بخش منفک شده از سازمان، اهداف کلی سازمان به نحو مطلوب برآورده نمی ‌شدند. بدین ترتیب ایده سیستم‌های یکپارچه سازمانی شکل گرفت. در رویکرد جامع یک سیستم متشکل از تعدادی زیر سیستم مستقل، ولی مرتبط با هم طراحی می‌شوند. در اینصورت مشکل اساسی، حجم زیاد کار طراحی و پیاده سازی سیستم‌ ها است. نهایت امر، مدیریت فرآیند کسب و کار مطرح شد که با داشتن الگوهای متعدد مورد نیاز سازمان ‌ها، روشی یکپارچه برای تعریف، اجرا، بازبینی و مدیریت فرآیندهای کسب و کار سازمان‌ ها را ارایه می‌کند و با استفاده از متدها و ابزارهای مربوطه حجم کار توسعه راه کار ها را به حداقل ‌رسانده و مدیریت امور را سهل و کارآمد می کند. عملیات سازمان‌ها در قالب فرآیندها طراحی نیز نظام مند می‌شوند. فرآیندها مجموعه‌ای از عملیات درون سازمانی بوده که هدف واحدی را برآورده می‌نمایند. هر فرآیند از طریق مجموع زیر فرایندهای داخلی به همراه توالی بین زیرفرایندها، نقطه شروع و پایان بیان می شود. مدیریت فرآیند کسب و کار روشی یکپارچه و نظام‌مند برای طراحی، اجرا و پایش فرآیندهای کسب و کار است. در هر یک از فرایندها افراد و سامانه ها نقش دارند. تعاملات بین افراد و گردش اطلاعات در سازمان است که به آن حیات می‌بخشد. هدف BPM، مدیریت فرآیندها در سازمان و ارایه ابزاری برای بهبود فرایند‌ها در گذشت زمان است.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:مدیریت فرآیندهای کسب و کار BPM, ,
ارسال توسط هادی احمدی

http://uploadax.com/images/76664147358236921360.jpg

 

مقدمه:

 بیان نیاز مندیهای مشتریان به صورت خصوصیات تکنیکی مشروح محصول حتی در زمانی که محصولات توسط تیمهای چند کاره طراحی می شو ند میتواند بسیار مشکل باشد .

 نیازمندیهای مشتریان اغلب مبهم و گاهی اوقات در تضاد با هم هستند و از آنجا که زمان بیان خصوصیات تکنیکی  محصول از زمان بیان نیازمندیهای  مشتریان متفاوت است آوای مشتری اغلب گم می شود نتیجه نهایی نیز تولید محصولی است که به طور کامل نیازهای مشتریان را بر آورده نمی سازد .

متن کامل در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی احمدی

جهت نگارش پايان نامه با محوريت QFD بهتر است از رويکرد ترکيبي QFD-KANO يا QFD-ANP استفاده کنيد. پيشنهاد مي‌شود هرگز هر سه اين روش‌ها را با هم استفاده نکنيد. اگر چه استفاده ترکيبي از مدل کانو و تحليل شبکه جهت تحليل QFD نتايج قابل قبولي را بدست خواهد آمد اما به علت پيچيدگي زياد فقط به افراد باتجربه پیشنهاد می شود.




ارسال توسط هادی احمدی

خواسته هاي کيفي مشتريان مبهم است. با کمک منطق فازي اين عقايد مبهم به اعداد فازي تبديل مي شوند. به اين ترتيب با استفاده از روش تحليل سلسله مراتبي AHP يا فرايند تحليل شبکه روش ANP مي‌توان به تحليل QFD پرداخت. اين همان حلقه مفقوده ارتباط بين QFD و روشهاي فازي ANP و AHP است. به رابطه QFD-ANP و QFD-AHP رجوع کنيد.




ارسال توسط هادی احمدی

http://uploadax.com/images/76664147358236921360.jpg

 

 

گسترش كاركرد كيفي Quality Function Deployment, QFD
آشنائي با مفهوم گسترش عملکرد كيفيت يا گسترش كاركرد كيفي

Quality Function Deployment, QFD

برگرفته از: پويا مصطفي اديبي، سيد مسعود سيدي و سيدجواد ايران بان

مفهوم QFD

مدل QFD يك رويكرد در طراحي است كه در سال 1996 توسط آكائي در ژاپن معرفي شد. اين رويكرد نخست در كارخانه كشتي سازي كوبه ميتسوبيشي در سال 1972 مورد استفاده قرار گرفت. سپس در سال 1983 وارد آمريكا شد و اكنون در كشورهاي بسياري مورد استفاده قرار مي گيرد.
از QFD مي توان به عنوان ماشين مترجم «نيازمندي هاي مشتريان» به «مشخصات فني و مهندسي » يا به عبارتي مبدل تقاضاهاي مشتريان به ويژگي هاي كيفيت و آماده ساختن يك طرح كيفيت براي محصول نهايي از طريق گسترش سيستماتيك روابط بين تقاضاهاي مشتري و ويژگي هاي كيفيت محصول، تعريف نمود. اين فرايند معمولا با كيفيت اجزاي عملكردي آغاز گشته و سپس به كيفيت همه قسمتها و فرآيندها گسترش مي يابد.

متن کامل در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی احمدی

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 598
بازدید کل : 162541
تعداد مطالب : 736
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 <-PostTitle-> <-PostContent-> 1 <-PostLink->