دهلران پی سی
سایت جامع علمی ,آموزشی,فرهنگی و تفریحی
ارسال توسط هادی احمدی

 

در این پست یکی دیگه از آلبوم های استاد رحمانپور رو آماده کردم که میتونید اون رو در ادامه مطلب دریافت نمایید



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی احمدی
ارسال توسط هادی احمدی

http://uploadax.com/images/50150730902135412224.jpg

 گالری عکس غار خفاش کلیک کنید

 

غارخفاش یکی ازپدیده های نادرطبیعی کشوروحتی دربین کشورهای منطقه می باشدکه حود 1 کیلومترازچشمه های آبگرم فاصله دارداین غارطبیعی که حدود265 مترطول داردودارای استالاکیت هاواستالاکمیت های فراوانی می باشددراین غاردهها گونه ازخفاش دمدار- خفاش بال پهن وجودداردونکته  قابل توجه دراین غاردوچیزاست که بسیارحائز اهمیت است.

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی احمدی





شهرستان دهلران در درازای جغرافيايی 47 درجه و 16 دقيقه و پهنای جغرافيايی 32 درجه و 41 دقيقه و در بلندی 215 متری از سطح دريا قرار دارد. شهر دهلران در 220 كيلومتری جنوب خاوری ايلام و در مسير جاده ايلام - دزفول واقع است. آب و هوای دهلران معتدل و متمايل به گرم است و ميزان بارندگی سالانه 300 ميليمتر می باشد. دهلران از خاور به شوش و سوسنگرد(دشت آزادگان)، از شمال به آبدانان و دره شهر، از باختر به مهران و از جنوب و جنوب باختری به عراق محدود است.




تاریخ: سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی احمدی

 http://uploadax.com/images/11192336362201274369.jpg

 

با توجه به مطالعات و کاوشهای باستان شناسی که عمدتا از طرف باستان شناسان خارجی در تپه های باستانی علی کش ، موسیان ، سبز ، خزینه ، فرخ آباد ، چغاسفید و ... صورت گرفته پیشینه تاریخی در این حوزه مهم فرهنگی به هزاره های هفتم پیش از میلاد می رسد . شهرت عمده این مطالعات در تپه علی کش با نه هزار سال قدمت می باشد تا جایی که به عقیده کاوشگر آن پروفسور فرانک هول در علی کش برای اولین بار به کشت دانه های گیاهی مانند گندم و جو پرداخته شده و ... در دوران تاریخی هم دهلران با توجه به اینکه در همسایگی خوزستان و در آغوش بین النهرین قرار گرفته بدون شک مسکونی بوده بخصوص در دوران ساسانی که وجود دژها ( قلعه شیاخ ، انجیر ، سرقلا و ... ) و برخی شهرهای تاریخی مثل شهر ساسانی – اسلامی کلاته و کنه رو به حیات درخشان خود ادامه داده است . در دوران اسلامی هم با توجه به تعدد امامزاده ها بخصوص امامزاده 700 ساله سیدابراهیم موجودیت تاریخی خود را به اثبات رسانده است .

 

وجه تسميه و پيشينه تاريخي


اين منطقه كه در دامنه جنوب و جنوب باختری دينار كوه قرار دارد، از قديم الايام به ‹‹ده لران›› مشهور بوده است. بقايای آثار تاريخی و باستانی و مجموعه اشيا باستانی كشف شده، نشان گر اين حقيقت است كه قدمت اين منطقه با دوره قبل از تاريخ و بعد از آن، به ويژه با دوره ساسانيان مرتبط است. بقايای شهرهای باستانی و وجود ده ها ناحيه و تپه باستانی هر يك بيانگر بخشی از سرگذشت ديرينه اين سرزمين است. دهلران به لحاظ موقعيت جغرافيايی از مناطق مهم استان ايلام است و همين موقعيت جغرافيايی نيز باعث آسيب آن در درازای تاريخ شده است. اين اهميت و موقعيت در ادوار بعدی نيز حفظ شده است. در جريان جنگ تحميلی عراق عليه ايران اين منطقه آسيب فراوانی ديد، طوری كه بازسازی و مرمت آن اعتبارات قابل توجهی را ضروری ساخت. اين شهر بعد از خاتمه جنگ بازسازی شد و به عنوان يك شهر گردش گری مورد توجه ويژه قرار گرفت. شهر دهلران در حال حاضر نيز علاوه بر موقعيت گردش گری دارای منابع عظيم نفت و اراضی مستعد كشاورزی است كه اهميت اقتصادی و جغرافيايی آن را دو چندان ساخته است.




تاریخ: سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی احمدی

http://uploadax.com/images/11192336362201274369.jpg

 

نام و تاریخجه
در 5 كيلومتري شمال شرقي دهلران منطقه‌اي وجود دارد كه مجتمع آثار طبيعي و ملي دهلران نامیده می‌شود. مجتمع فوق از 3 پديده چشمه‌هاي آبگرم، چشمه‌هاي قير و غار خفاش تشكيل شده است. آثار طبيعي ملي دهلران با قرار داشتن در طبقه سوم تقسيم‌بندي (IUCN) از اهميت خاصي برخوردار مي‌باشد. كل مجتمع وسعتي در حدود 1400 هكتار را دارا بوده و هر سه پديده موجود در آن بعنوان يكي از تحولات طبيعي در طبيعت، داراي اهميت ويژه‌اي بوده و حفاظت خاصي را نيز مي‌طلبند كه بدين منظور به استناد مصوبه شماره 72 مورخ 6/5/1355 شورايعالي حفاظت محيط زيست بعنوان آثار طبيعي ملي معرفي شده‌اند.
توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب:دهلران,تاریخ دهلران,جغرافیای دهلران,
ارسال توسط هادی احمدی


 

 


تجارت اينترنتي و شبکه اي
مهدي عليخاني

ارائه شده در دومين جشنواره کارآفريني شيخ بهايي: مقدمه: در دنيايي که معاصرش هستيم بدون شک کسي نيست که از ارزش وقت و کاربرد اطلاعات آگاهي نداشته باشد. از طرفي سخن از اهميت اطلاعات کمي دير لست ، چرا که حالا قدم در مرحله بعدي نهاده ايم و عصر IT را تجربه مي کنيم. همه چيز با سرعت در حال تحول است و در دنياي امروز اتلاف وقت و انرژي براي انجام کارهاي روزمره يعني عدم استفاده بهينه از تکنولوژي.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 شهريور 1392برچسب:تجارت اينترنتي و شبکه اي,مهدي عليخاني,
ارسال توسط هادی احمدی

 

 

 

تجارت الكترونيكي مفاهيم و كاربردها
موسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني

خلاصه كتاب: مقدمه: توسعه ي فناوري اطلاعات و ارتباطات تحولاتي را در ابعاد مختلف زندگي بشري ايجاد كرده است كه نظير دستاوردهاي انقلاب صنعتي توانسته است تحولاتي بنيادين از خود برجاي گذارد.كاربرد اين فناوري در كنار آموزش الكترونيك دولت الكترونيكي و بهداشت الكترونيكي در اقتصاد و تجارت نيز خود را در قالب مفاهيمي نظير اقتصاد ديجيتالي و تجارت الكترونيك نشان داده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی احمدی

      

 


خلاصه کتاب تجارت الکترونیک
مولفین : حسین احمدی و م. ویرجینیاری

مقدمه: با استقرار و گسترش روز افزون اینترنت ، شاهد ظهور واژهای نو ، ایده های نوین و شکل های بدیعی از فعالیت های مرتبط با اینترنت در حوزه تجارت بین المللی می باشیم.مفاهیمی از قبیل E-GOVERNMENT,E-COMMERCE ,E-BUSINESS,EXTRANET,INTERNET و غیره ازجمله شکل هائی از فعالیت در بازرگانی بین المللی میباشد که همگام با گسترش مفهوم جهانی شدن جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است .

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی احمدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 2883
بازدید کل : 161942
تعداد مطالب : 736
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 <-PostTitle-> <-PostContent-> 1 <-PostLink->