عید,سفر و سلامت جنسی
دهلران پی سی
سایت جامع علمی ,آموزشی,فرهنگی و تفریحی


توصيه‌هاي ايمني

اگر حين سفر متوجه ترشح، زخم و قرمزي در ناحيه تناسلي شديد، آن را جدي بگيريد چون اين علايم مي‌توانند نشان‌دهنده ابتلا به بيماري آميزشي باشند.

كاندوم را فراموش نكنيد. حتما پيش از سفر كاندوم تهيه كنيد. در اينکه کاندوم در پيشگيري از عفونت‌هاي آميزشي موثر است، هيچ شکي وجود ندارد ولي اگر درست استفاده نشود، نمي‌توان مطمئن بود از بارداري و ابتلا به اين عفونت‌ها صددرصد پيشگيري مي‌شود. کاندوم فقط نواحي‌اي را که مي‌پوشاند، محافظت مي‌کند و اگر ناحيه‌اي از پوست بدن خراش داشته باشد (مثل دست)، عفونت (به‌خصوص ويروس ايدز) به راحتي مي‌تواند وارد بدن شود. بعضي از ميکروارگانيسم‌ها و ويروس‌ها از سوراخ‌هاي کاندوم‌هاي معمولي عبور مي‌کنند بنابراين بهتر است از کاندوم‌ها جنس لاتکس استفاده كنيد.

قبل و بعد از برقراري رابطه، ناحيه تناسلي‌تان را بشوييد

اگر مي‌خواهيد در طول مسافرت کمتر دچار عفونت ادراري به دنبال رابطه زناشويي شويد حداقل 8 ليوان آب در روز بنوشيد.

بعد از ادرار، ناحيه تناسلي را از جلو به عقب بشوييد، نه از عقب به جلو

قبل و بعد از رابطه زناشويي مثانه خود را خالي کنيد.

اگر هنگام رابطه زناشويي از ژل‌هاي مرطوب‌کننده استفاده مي‌کنيد، ژل‌هاي محلول در آب را انتخاب كنيد.

هيچ‌وقت حتي حين مسافرت از دوش واژينال استفاده نکنيد.

از مواد خوشبوكننده، اسپري‌ها، مواد شوينده تبليغاتي و صابون‌هاي قوي در ناحيه تناسلي استفاده نكنيد.

اگر جزو خانم‌هايي هستيد كه از پد روزانه استفاده مي‌کنيد، آن را مرتب عوض كند. سفر نبايد بهانه‌اي براي غفلت از اين كار شود.

هم مرد و هم زن قبل از رابطه زناشويي دستگاه تناسلي را با آب گرم بشويند.

لباس زير جنس نخي بپوشيد.

در حمام به جاي استفاده از وان، از دوش استفاده کنيد.

از پوشيدن لباس زير و شلوار تنگ اجتناب کنيد.

به هيچ‌وجه از آب رودخانه يا حتي دريا براي شستن ناحيه تناسلي استفاده نكنيد زيرا امكان بروز عفونت وجود دارد.


توصيه‌هاي مردانه

حتما حين سفر بهداشت فردي را رعايت و روزانه لباس زيرتان را عوض كنيد.

اگر به دريا مي‌رويد يا در تماس با خاك بوده‌ايد، حتما قبل از برقراري رابطه، دوش بگيريد.

بهتر است بدانيد گرم بودن هوا يا هر علت ديگري كه باعث افزايش رطوبت و گرماي ناحيه تناسلي ‌شود، نامناسب بودن وضعيت سلامت عمومي و ابتلا به ديابت خطر ابتلا به عفونت در يک رابطه زناشويي حفاظت‌نشده را افزايش مي‌دهد.

تعطيلات مي‌تواند فرصتي براي بهبود روابط زناشويي در اختيارتان قرار دهد. از طرف ديگر برنامه‌هاي فشرده در دوران تعطيلات ممکن است باعث خستگي زن و شوهر شود و تاثير منفي بر روابط آنها بگذارد. پس براي اين كار برنامه‌ريزي كنيد.

هرگونه برنامه‌ريزي براي داشتن روابط زناشويي در هر زمان (تعطيلات و غيرتعطيلات) حتما بايد با هماهنگي و توافق هر دو طرف باشد. براي اينکه اين روابط لذت‌بخش و با بهترين نتيجه باشد، نبايد به هيچ‌کدام از طرفين تحميل شود زيرا در اين صورت فقط نارضايتي به‌وجود خواهدآورد. اين مساله به‌خصوص در زمان تعطيلات، به دليل برنامه‌هاي خاص آن، بسيار مهم است.

برنامه‌هاي از پيش تعيين‌شده مي‌تواند مفيدتر باشد زيرا معمولا فرزنداني در خانه داريد و بايد به وظايف و مسووليت‌هاي ديگرشان نيز بپردازيد بنابراين برنامه‌ريزي براي داشتن اوقاتي خوش با يکديگر، پياده‌روي، قرار عاشقانه با يکديگر گذاشتن، داشتن روابط زناشويي در فضايي جديد در زماني متفاوت از آنچه معمولا بوده يا به شيوه‌هاي جديد و متفاوت، مي‌تواند در بهبود روابط بسيار موثر باشد. توجه داشته باشيد که لزومي ندارد روابط زناشويي به اوج لذت منجر شود.

اگر روابطتان دچار مشکل است، علاوه بر مشاوره با متخصص براي گرفتن برنامه‌هاي خاص، در مراحل اوليه گفت‌وگوي مسالمت‌آميز درباره روابط، انتظارات و پرهيز از پرداختن به رفتارهايي که ممکن است ايجاد تنش و نگراني کند، داشته باشيد. اين مسايل را بايد قبل از شروع تعطيلات بررسي کنيد و برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام دهيد؛ محل مسافرت، محل اقامت و ساير مسايل را مشخص کنيد و تلاش داشته باشيد از بودن با هم لذت ببريد و سعي کنيد بر مسايل تنش‌زا و نگران‌کننده، اينکه اين بار روابط چگونه مي‌گذرد و آيا مي‌توانيد از پس کار برآيند، تمرکز نکنيد.

اگر حين سفر دچار استرس هستيد و تمايلي به برقراري روابط نداريد در اين مورد صادقانه با همسرتان صحبت كنيد.

اگر امكان مسافرت دسته‌جمعي برايتان وجود دارد ساعت‌هايي از روز فرزندتان را به آشنايان بسپاريد و وقتي را براي صحبت در مورد روابط زناشويي و برقراري ارتباط اختصاص دهيد. در غير اين صورت اگر در هتل هستيد، مي‌توانيد از امكانات آن براي سرگرم كردن فرزندتان و يافتن فرصت استفاده كنيد.

به نظر خيلي از زوج‌ها، داشتن روابط زناشويي ماهيتي «همه يا هيچ» گونه دارد و معتقدند يا نبايد روابط زناشويي داشته باشند يا اگر دارند، حتما بايد به اوج لذت منجر شود. دليل اين موضوع، متاسفانه نگرش‌هاي غلط آنهاست که باعث ايجاد انتظارات و توقعات غيرمنطقي مي‌شود و در بيشتر موارد باعث نارضايتي‌شان. اما مي‌توان روابط زناشويي لذت‌بخشي را بدون تجربه ارگاسم هم داشت. هدف از برقراري رابطه زناشويي، لذت بردن از بودن با هم است؛ نه اينکه روابط جنسي به چه شکل پيش رود، يا در طول روابط زناشويي چه بايد بکنند. البته داشتن مهارت‌هاي جنسي مي‌تواند به هر چه لذت‌بخش‌تر کردن رابطه زناشويي کمک کند؛ اما زوج مي‌توانند با سطح‌بندي مناسب روابط زناشويي و با توافق با يکديگر، روابط خوبي با هم داشته باشند.


توصيه‌هاي پيشگيرانه

ممكن است حين مسافرت رابطه‌ محافظت‌نشده داشته باشيد و نگران احتمال بارداري شويد. در اين حالت به 2 طريق مي‌توانيد از بارداري پيشگيري كنيد:

1. استفاده از قرص كه دو نوع قرص وجود دارد:

Levonelle تا 72 ساعت پس از نزديکي بايد استفاده شود.

ellaone تا 120 ساعت يا 5 روز پس از نزديکي قابل استفاده است.

در مواردي که به داروهاي فوق دسترسي نداريد، دو قرص HD را هر 12 ساعت (جمعا 4 قرص) ظرف 72 ساعت پس از نزديکي مصرف كنيد. خانم‌هاي شيرده نيز مي‌توانند از اين قرص‌ها استفاده کنند.

2. استفاده از IUD: آي‌يو‌دي را هم بايد ظرف 5 روز از نزديكي حفاظت‌نشده داخل رحم گذاشت. اين روش مطمئن‌ترين روش پيشگيري اورژانسي از بارداري است و تا 99 درصد از آن جلوگيري مي‌كند. براي اين كار مي‌توانيد به پزشك متخصص زنان يا ماما مراجعه كنيد.

3. قرص‌هاي صبح روز بعد: اگر به هر دليلي نتوانستيد از روش‌هاي پيشگيري مطمئن استفاده كنيد در اين صورت در روش اورژانس پيشگيري از بارداري تا 120 ساعت فرصت داريد 2 عدد قرص HD يا ديگر قرص‌هاي پيشگيري از بارداري مانند LD و نووژسترول مصرف كنيد.

اگر اين 2 قرص يكجا مصرف شود به احتمال زياد از بارداري پيشگيري مي‌شود و حتي اگر تخمك نيز آزاد شود، با چسبناك و نامساعدشدن محيط داخل رحم، حركت تخمك دچار مشكل مي‌شود. هر چقدر استفاده از روش اورژانس پيشگيري از بارداري زودتر از 120 ساعت انجام شود، بسيار موثرتر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:آقایان بخوانند,خوانمها بخوانند,پیشگشری,,
ارسال توسط هادی احمدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 604
بازدید کل : 162547
تعداد مطالب : 736
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 <-PostTitle-> <-PostContent-> 1 <-PostLink->