پر کردن صورت؛ به چه صورت؟
دهلران پی سی
سایت جامع علمی ,آموزشی,فرهنگی و تفریحی


سلامت: وقتي فردي براي حجم دادن به صورت و جبران چربي‌هاي تحليل‌رفته به متخصص پوست يا زيبايي مراجعه مي‌کند، متخصص چه رو‌ش‌هايي را پيش پاي او مي‌گذارد؟

معمولا 3 روش پيشنهاد مي‌شود؛ تزريق ژل، تزريق چربي و جراحي پروتز.

سلامت: آيا روش‌هاي غيرجراحي مثل تغذيه هم مي‌تواند موثر باشد؟

رژيم‌هاي غذايي نمي‌تواند فقط باعث چاقي صورت شود اما رژيم‌هاي پرکالري مسلما باعث چاقي تمام اندام‌ها و در کنار آن صورت خواهد شد. شايد با گرفتن رژيمي اصولي و ورزش متناسب بتوان در عين پر کردن و حجم دادن به صورت، از چاقي تنه پيشگيري کرد اما براي اين کار حتما بايد با متخصصان تغذيه مشورت کرد.

سلامت: از اين روش‌ها کدام بهتر است؟

بهترين روش، تزريق چربي بدن خود فرد به ناحيه‌اي است که چربي تحليل‌ رفته است.

سلامت: چربي مورد نياز را از کدام ناحيه از بدن برمي‌داريد و چگونه آن را تزريق مي‌کنيد؟

معمولا چربي خوب را از کناره ران‌ها، شکم، باسن، پهلو يا کناره زانو‌ها برمي‌دارند و بعد از سانتريفيوژ، چربي خالص‌ را با سرنگ به ناحيه‌اي از صورت که مي‌خواهيم پرتر به نظر برسد، تزريق مي‌کنيم.

سلامت: چرا مي‌گوييد تزريق چربي بهترين روش است؟

تزريق چربي، نوعي پيوند عضو و احتمال بروز آلرژي بعد از تزريق آن صفر است. اين روش ماندگار است اما ممکن است بعد از تزريق طي 2 تا 3 هفته شاهد تحليل ميزان چربي تزريقي باشيم. بعد از 3-2 هفته حدود 50 درصد چربي تزريقي از بين مي‌رود پس لازم است متخصص 2 برابر آنچه مي‌خواهد در نهايت در صورت فرد باقي بماند، چربي تزريق کند تا بعد از چند هفته چربي به حجم دلخواه برسد. در مورد مواد پرکننده صنعتي و انواع ژل‌هاي استاندارد اين مشکل وجود ندارد و هر مقدار ژل تزريق کنيم، همان ميزان در صورت فرد باقي مي‌ماند.

سلامت: مي‌گوييد تزريق چربي روشي ماندگار است يعني بعد از يک بار تزريق ديگر نيازي به تزريق مجدد نيست؟

گرچه تزريق چربي بدن خود فرد به صورتش روشي ماندگار محسوب مي‌شود اما حقيقت اين است که ميزان ماندگاري چربي قابل پيش‌بيني نيست. مثلا به صورت برخي افراد مقدار ثابتي چربي تزريق مي‌شود و براي هميشه درصد بالايي از اين مقدار چربي باقي مي‌ماند اما در فرد ديگري همين مقدار چربي تزريقي ممکن است طي 3-2 ماه کاملا از بين برود و نياز به تزريق مجدد چربي پيش آيد.

سلامت: احتمال بروز واکنش‌هاي آلرژيک بعد از تزريق ژل‌ها وجود دارد؟

بله، چون ژل ماده‌اي خارجي است. البته اين احتمال در صورتي که متخصص از ژل‌هاي استاندارد و تاييدشده وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروي آمريكا استفاده کند، بسيار کاهش مي‌يابد. غير از استانداردبودن، مهارت فردي که ژل يا چربي را تزريق مي‌کند نيز در ميزان رضايت متقاضي و کاهش عوارض نقش دارد. به همين دليل بايد براي اين كار به متخصصان پوست و جراحان پلاستيک يا جراحان فک و صورت مراجعه كرد.

سلامت: ميزان ماندگاري ژل‌ها چقدر است؟

اين موضوع به نوع و مواد تشکيل‌دهنده ژل‌ها بستگي دارد. نوعي از ژل که از اسيد هيالورونيک تشکيل شده، 6 ماه دوام دارد. ژل تشکيل‌شده از هيدروکسي آپاتيت يک سال و نيم دوام دارد و باعث تحريک کلاژن‌سازي مي‌شود و بي‌خطر است. ماندگاري ژل تشکيل‌شده از پلي‌کپرولاکتون 18 تا 36 ماه است. اين ژل نه‌تنها به تحريک کلاژن‌سازي کمک مي‌کند، بلکه چون به مرور به شکل گاز دي‌اکسيدکربن از بدن دفع مي‌شود، مناسب است. تا چندي پيش از کلاژن‌هاي خوکي، گاوي و انساني هم استفاده مي‌شد اما به دليل آلرژي‌زا بودن هم‌اکنون کمتر به كار مي‌روند. ژل دائمي فقط ژل پاژ است که عوارض بسياري دارد و مصرف آن توصيه نمي‌شود.

سلامت: آيا اين موضوع درست است که برخلاف چربي، ژل‌ها ممکن است در صورت حرکت کنند؟

بله، يکي از عوارض استفاده از ژل‌هاي غيراستاندارد، حرکت کردن آنهاست. ژل‌هاي پاژ که در گذشته استفاده مي‌شد و ساخت اوکراين بود، بعد از گذشت 8-7 سال به دليل سنگين بودن حرکت مي‌کرد و پايين مي‌آمد. امکان بروز واکنش‌هاي آلرژيک و آبسه نيز به‌خصوص بعد از ضربه يا فشار ناشي از تزريق آمپول در اين ژل‌ها بسيار بالا بود. خارج کردن اين ژل‌ها کار دشواري است و در صورت بروز مشکل اگر کاملا خارج نشوند، عارضه برطرف نخواهد شد.

سلامت: تزريق ژل و چربي چه مدت زمان مي‌برد؟

تزريق چربي حدود 5/1 تا 2 ساعت اما تزريق ژل حدود 15 تا 20 دقيقه.

سلامت: کدام نوع براي زنان و کدام‌يک براي مردان بهتر است؟

از نظر جنسيتي تفاوتي بين زن و مرد براي تزريق چربي وجود ندارد و بدن هر دو به خوبي به اين تزريق جواب مي‌دهد اما در آقايان چون چربي مناسب در بدن کمتر يافت مي‌شود، تزريق ژل‌ها بيشتر توصيه مي‌شود.

سلامت: ابتداي صحبت‌هايتان اشاره‌اي به پروتز داشتيد. در مورد اين روش هم توضيحي بفرماييد.

در اين روش جراح پروتز را که دائمي است، با پيچ و مهره يا بدون آن در نواحي‌اي از صورت به‌خصوص گونه و چانه تعبيه مي‌كند. البته دائمي بودن پروتز براي بسياري افراد ناخوشايند است و ترجيح مي‌دهند با تزريق ژل يا چربي ابتدا مطمئن شوند که پر کردن فلان ناحيه از صورت يا بزرگ کردن گونه و چانه آنها را زيباتر خواهد کرد يا نه.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب: پر کردن صورت,پزشکی,زیبایی,
ارسال توسط هادی احمدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 309
بازدید ماه : 621
بازدید کل : 162564
تعداد مطالب : 736
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 <-PostTitle-> <-PostContent-> 1 <-PostLink->