افتتاح نخستین کنگره موبایل ایران در یک نگاه
دهلران پی سی
سایت جامع علمی ,آموزشی,فرهنگی و تفریحی
 
کاهش نرخ کالا از طریق تجارت الکترونیک
 
مهندس صادق مفتح با افتتاح کنگره موبایل از سالن 38 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران که محل استقرار اپراتورهای تلفن همراه بود، کلیدی بودن نقش اپراتورها را در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی زندگی افراد دوباره یادآوری کرد و با اشاره به اینکه به طور متوسط 50 درصد هزینه تمام شده کالا هزینه توزیع است، اظهار داشت: در تجارت الکترونیک می‌توان این هزینه را به 25 درصد کاهش داد .
 
وی با تاکید بر اینکه تجارت الکترونیک نقش بسزایی در کاهش قیمت تمام شده دارد و کالا از طریق تجارت الکترونیک ارزان‌تر به بازار عرضه می‌شود، ادامه داد: اگر از ابزارهای تجارت الکترونیک به درستی استفاده شود می‌توان قیمت کالاها را تا 35 درصد ارزانتر در بازار ارائه کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه با توجه به فضای کنونی کشور، فرصت خوبی برای تجارت الکترونیک مبتنی بر موبایل ایجاد شده ، تصریح کرد: با وجود اینکه عمر تجارت همراه کمتر از 5 سال است، ولی رشد سریعی داشته و 25 درصد معاملات الکترونیکی انجام شده در دنیا مبتنی بر این وسیله ارتباطی است.
 
همگرایی نهاد ها توسط شورای عالی فضای مجازی
 
در همین حال عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با نگاهی دیگر، چالش های حوزه فناوری اطلاعات را به نقد و بررسی کشاند و با اشاره به اینکه به دلیل اینکه شرکت های فعال در حوزه فضای مجازی مجبورند از چندین سازمان مجوز فعالیت دریافت کنند که این عملیاتی نیست ، اظهار داشت: در این راستا شورای عالی فضای مجازی کمیسیونی با نام کمیسیون عالی امنیت تشکیل داده است تا تمامی نهادها با یک سیاست واحد بتوانند در این زمینه فعالیت داشته باشند.
 
علیرضا شاه‌میرزایی با بیان اینکه در حوزه تنظیم مقررات نیز شاهد موازی کاری در بخش رادیویی، شبکه و محتوا هستیم افزود: در این زمینه نیز کمیسیونی به نام تنظیم مقررات فضای مجازی در ذیل شورای عالی فضای مجازی فعالیت خود را آغاز کرده تا بتوانیم شاهد همگرایی بیشتر این نهادها در فضای مجازی باشیم.
 
رئیس کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی با اشاره به مجوزهای ارائه شده در حوزه ترافیک اینترنت و زیرساخت های تحلیل محتوا در فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این حوزه مجوزهای مهمی طراحی و صادر شده است تا بخش خصوصی بتواند از صنعت وب و صنعت سایبری برای توسعه فضای مجازی کشور استفاده کند.
 
به گفته وی بالغ بر 10 درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای دنیا توسط ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد می شود و این حوزه بسیار اشتغال زاست.
 
وی افزود: در این حوزه هر شغلی را می توان با 10 میلیون تومان ایجاد کرد اما در صنعت پتروشیمی برای مثال باید یک میلیارد تومان هزینه کنیم تا یک شغل ایجاد شود بر این اساس لزوم سرمایه گذاری بیشتر در حوزه فضای مجازی احساس می شود، اما متاسفانه اپراتورهای داخلی ما عمده کارشان این است که اینترنت جهانی را بفروشند و براین اساس ما به نوعی ابزار فروش سرویس های خارجی تبدیل شده ایم و برای آنها درآمد ایجاد می کنیم که این موضوع به لحاظ اقتصادی و فرهنگی به نفع کشور نیست.
 
شاه میرزایی با انتقاد از قیمت برخی خدمات مجازی نسبت به دیگر کشورها که روند بالاتری را دارد، گفت: این در حالی است که کیفیت خدمات در این حوزه نیز پایین است و ما با این موضوع مواجه هستیم که اپراتورهای ارتباطی درآمدهای بالایی نیز در این زمینه ندارند و برخی شرکت های واسطه از این بستر سود می برند که این مشکلات باید حل شود.
 
سرویس های دیتا در بازار تحول ایجاد کنند
 
همچنین قائم مقام شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه درحال حاضر نیمی از جمعیت کشور 78 درصد استفاده ‌کنندگان اینترنت هستند، اعلام کرد: تنها حدود چهار درصد این مشترکان از طریق اینترنت موبایل دسترسی به اینترنت دارند.
 
حمید رضا نیکوفر ارایه سرویس‌های جدید توسط اپراتورهای تلفن همراه را از نیازهای بازار دانست وگفت: در حال حاضر حوزه Voice به حد اشباع رسیده و اتفاق‌های نوین عرصه ارتباطات مربوط به سرویس های دیتا است.
 
وی با اشاره به اینکه اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه به 115 درصد رسیده که این موضوع نشان از به اشباع رسیدن این بخش دارد ، خاطر نشان کرد: همراه اول درحوزه دیتا در سال 91 حدود 19 درصد رشد داشته است .
 
وی با اشاره به اینکه  درحال حاضر نیمی از جمعیت کشور 78 درصد استفاده‌کنندگان اینترنت هستند و تنها حدود چهار درصد این مشترکان از طریق اینترنت موبایل دسترسی به اینترنت دارند، اعلام کرد: باید توجه داشت افزایش مشترکین خدمات باند پهن، باعث رشد قابل توجه تولید ناخالص ملی خواهد شد.
 
افزایش GDP با سرمایه گذاری در حوزه پهنای باند
 
محمد حسین مددی قائم مقام رایتل با اشاره به اینکه در کشورهای در حال توسعه 10 درصد رشد نفوذ باند پهن منجر به 2.5 درصد رشد تولید ناخالص ملی می‌شود، اظهار داشت: بنابراین اگر کشوری می‌خواهد تولید ناخالص ملی را افزایش دهد، باند پهن یکی از گزینه‌های مطلوب است.
 
وی با اشاره به اینکه از سال 2000 میلادی ایجاد شبکه‌های باند پهن ثابت آغاز شد و در سال 2007 شبکه‌های باند پهن موبایل کار خود را شروع کردند، ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ضریب نفوذ باند پهن ثابت علیرغم اینکه هر سال زودتر از شبکه‌های باند پهن موبایل ایجاد شده‌اند، اما 70 درصد رشد کمتری نسبت به موبایل داشته‌اند.
 
قائم مقام رایتل با بیان اینکه مشترکان بیشتر تمایل به افزایش هزینه‌های سبد موبایل دارند تا تلفن ثابت، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده هزینه خدمات ثابت در سبد خانوار 5 درصد و هزینه خدمات موبایل در سبد خانواده‌ها بیش از 12 درصد افزایش یابد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:موبایل,کنگره موبایل,نتایج,دهلران پی سی,
ارسال توسط هادی احمدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 107
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 379
بازدید ماه : 691
بازدید کل : 162634
تعداد مطالب : 736
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 <-PostTitle-> <-PostContent-> 1 <-PostLink->