ایمان به روز رستاخیز و محشور شدن افراد مختلف!( حتما بخونید عالیههه)
دهلران پی سی
سایت جامع علمی ,آموزشی,فرهنگی و تفریحی

در روز جزا، کارنامه اعمال پخش می شود و ترازوهای کارهای نیک و بد فرا روی همگان قرار می گیرد و هر کس کارنامه خود را می خواند:«اقرا کتابک کفی بنفسک الیوم علیک حسیبا »(اسراء/14)(کارنامه ات را خود بخوان که امروز تو خود بر خویش، حسابرسی را بسنده ای.)
«و وضع الکتاب فتری المجرمین مشفقین ممَّا فیهِ و یقولونَ یا ویلتنا مالِ هذا الکتابِ لا یغادر صغیرةً و لا کبیرةً إِلاَّ أَحصاها و وجدوا ما عملوا حاضراً و لا یظلم ربُّک أَحداً» (کهف/49)(و کارنامه هر کس پیش رو نهاده می شود و گناهکاران را از آنچه در آن است هراسان می یابی و می گویند: وای بر ما، این چه کارنامه ای است که هیچ کار خرد و بزرگی را ناشمرده وا نمی نهد و آنچه کرده اند پیش چشم می یابند و پروردگارت به هیچ کس ستم نمی ورزد.)
«یوم تجد کلُّ نفسٍ مَّا عملت مِن خیرٍ مُّحضراً و ما عملت مِن سوءٍ تودُّ لو أَنَّ بینها و بینهُ أَمداً بعیداً»(آل عمران/30)(روزی که هر کس کار نیکی انجام داده است پیش رو می یابد و هر کار زشتی کرده است، آرزو دارد کاش میان او و آن(کار زشت) فاصله ای دور می بود...). در اینجا، انسان اعمال خود را می بیند و کارهایش پیش روی وی قرار می گیرند:«هذا کتابنا ینطق علیکم بالحقِّ...»(جاثیه/29)(این کتاب ماست که به راستی (و درستی) با شما سخن می گوید....)
و چنین است که این کتاب به راستی و درستی با مردم سخن می گوید و ترازوی اعمال برای اجرای حکم عدالت مطرح می گردد:«و نضع الموازین القسط لیوم القیامة فلا تظلم نفسٌ شیئاً و إِن کان مثقال حبَّةٍ مِّن خردلٍ أَتینا بها و کفی بنا حاسبین»(انبیاء/47)(و روز رستخیز، ترازوهای دادگر را به کار می نهیم؛ آنگاه بر هیچ کس ستمی نخواهد رفت و اگر کرداری همسنگ دانه خردلی باشد، آن را به شمار خواهیم آورد و ما حسابرسی را بسنده ایم.)
آنگاه این صحنه با تقسیم مردم به سه گروه به پایان می رسد:
ـ پیشتازان نزدیکان درگاه.
ـ راستیان.
ـ چپیان.
و اینان هستند که خداوند در سوره واقعه از آنها یاد کرده است:«فأَمَّا إِن کان مِن المقرَّبین، فروحٌ و ریحانٌ و جنَّةُ نعیم، و أَمَّا إِن کانَ مِن أَصحاب الیمین، فسلامٌ لَّک مِن أَصحابِ الیمین، و أَمَّا إِن کانَ مِن المکذِّبین الضَّالین، فنزلٌ مِّن حمیمٍ، و تصلیةُ جحیمٍ، إِنَّ هذا لهو حقُّ الیقین»(واقعه/88 تا 95)( اما اگر از نزدیکان درگاه خداوند باشد، پس او را آسایش و روزی و بهشتی پر نعمت است. و اگر از راستیان باشد، پس تو را از راستیان درود باد. و اما اگر از دروغ انگاران گمراه باشد، پس او را پیشکشی از آب داغ است. و درآمدنی در دوزخ؛ به راستی این همان حقیقت بی تردید است.)
در بهشت آنچنان نعمتهای مادی و معنوی فراهم است که هیچ چشمی ندیده و گوشی نشنیده و بر ذهن کسی خطور نکرده است:«فلا تعلم نفسٌ مَّا أُخفی لهم مِّن قرَّةِ أَعینٍ جزاء بما کانوا یعملون»(سجده/17)( پس هیچ کس نمی داند چه روشنی چشمی برای آنان به پاداش کارهایی که می کردند، نهفته اند.)، «وعد الله المؤمنین و المؤمنات جنَّاتٍ تجری مِن تحتها الأَنهار خالدین فیها و مساکن طیِّبةً فی جنَّات عدنٍ و رضوانٌ مِّن الله أَکبر ذلک هو الفوز العظیم»(توبه/72)( خداوند به مردان و زنان مؤمن، بوستانهایی وعده کرده است که از بن آنها جویباران روان است. در آن جاودانند؛ جایگاههایی پاکیزه در بهشتهای جاودان. و خشنودی ای از سوی خداوند [ از همه اینها] برتر است؛ این است که رستگاری بزرگ است.)
در دوزخ نیز انواع عذاب مادّی و معنوی که قرآن از آنها یاد کرده و مؤمنان را بدان بیم داده، وجود دارد:«...قوا أَنفسکم و أَهلیکم ناراً وقودها النَّاس و الحجارةُ علیها ملائکةٌ غلاظٌ شدادٌ لا یعصون الله ما أَمرهم و یفعلون ما یؤمرون»(تحریم/6)(... خود و خانواده خویش را از آتشیی باز دارید که هیزم آن آدمیان و سنگهاست؛ فرشتگانی درشتخوی و سختگیر بر آن نگهبان اند که از آنچه خداوند به آنان فرمان دهد سر نمی پیچند و آنچه فرمان یابند، به جای می آورند....) «...کلَّما نضجت جلودهم بدَّلناهم جلوداً غیرها لیذوقوا العذاب...»(نساء/56)(... هرگاه پوست تنشان بریان گردد، بر آنان پوستهایی تازه جایگزین می گردانیم تا عذاب را بچشند...).

ایا میدانید انسانها در روز قیامت چگونه محشور میشوند؟
رسول خدا(ص) فرمودند: همه مردم (غير اهل تقوا) در روز قيامت،برهنه محشور ميشوند و خداي تعالي ده گروه از امت من را در روز قيامت از صفوف مسلمانان جدا مي کند و قيافه هايشان را تغيير مي دهند. اين ده گروه عبارتند از:

1- سخن چينان (که به شکل ميمون در مي آيند.)


2- حرام خواران (که به شکل خوک در مي آيند.)


3- ربا خواران (وارانه وارد محشر ميشوند.)


4- حاکمان جو ر (کور به عرصه محشر مي آيند.)


5- افراد خودخواه و خود پسند (گنگ و کر محشور ميشوند.)


6- عالمان بي عمل (زبانشان را مي جوند و چرک از دهانشان بيرون مي آيد.)


7- آزار دهندگان همسايه (با دست و پاي بريده وارد ميشوند.)


8- آنهايي که دوبهم زني کرده اند (به شاخه اي از آتش آويزان مي شوند.)


9- شهوت پيشگان و کساني که خمس و زکات خود را نمي پردازند (با بويي بد تر از مردار وارد محشر ميشوند.)


10- تکبر کنندگان (لباسهاي آتشين بر آنها مي پوشانند.)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:ماورائالطبیعه,دهلران پی سی,
ارسال توسط هادی احمدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 166
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 438
بازدید ماه : 750
بازدید کل : 162693
تعداد مطالب : 736
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 <-PostTitle-> <-PostContent-> 1 <-PostLink->