دانلود نرم افزار Engineering Equation Solver – EES v8.4
دهلران پی سی
سایت جامع علمی ,آموزشی,فرهنگی و تفریحی

 

نرم افزار Engineering Equation Solver یکی از مهمترین نرم افزارهای رشته مکانیک در حل معادلات غیر خطی همچنین جدول خوانی خواص ترمودینامیکی گازهای متفاوت و جداول سایکومتریک است که برای مهندسان مکانیک شاخه حرارت و سیالات بسیار حائز اهمیت است .
نرم افزار EES يک نرم افزار برنامه نويسی قوی در زمينه علوم حرارت و سيالات است که در سال های اخير مورد توجه مجامع علمی معتبر قرارگرفته است. اين نرم افزار در سال 1992 توسط يک محقق امريکايی به نام کلين و تحت پوشش شرکت اف چارت نوشته شد. انگيزه نويسنده برای ايجاد نرم افزار EES ، پس از سال ها تدريس دروس ترموديناميک و انتقال حرارت مهندسی مکانيک ايجاد گرديد چرا که در اين علوم برای حل مسايل لازم است همزمان با تنظيم معادلات از خواص ترموفيزيکی مواد نيز استفاده گردد و گاه لازم است يک مسأله چندين بار با داده های مختلف حل شود.
تا قبل از ايجاد اين نرم افزار ، برنامه نويسی در علوم حرارت و سيالات به شکل پراکنده ای انجام می شد ولی امروزه EES به عنوان يکی از معتبرترين نرم افزار های علوم حرارت و سيالات شناخته شده و در بسياری از دانشگاه های معتبر جهان در کنار دروس مهندسی مکانيک مورد استفاده قرار می گيرد. کار عمده ای که نرم افزار EES انجام می دهد ، حل مجموعه معادلات جبری می باشد. همچنين اين نرم افزار، قادر به حل معادلات ديفرانسيل، معادلات دارای متغيرهای مختلط، معادلات انتگرالی بوده و امکان حل مسايل بهينه سازی رگرسيون خطی وغير خطی و ترسيم نمودارها و جداول در آن وجود دارد. اين نرم افزار تحت نسخه های مختلف سيستم عامل ويندوز کار می کند.
دو تفاوت عمده بين نرم افزار EES و ساير نرم افزارهای حل معادلات وجود دارد. اول اينکه EES به طور خود کار معادلاتی که بايد همزمان حل شوند را شناسايی و دسته بندی می کند. اين مورد مراحل کار را برای کاربر بسيار ساده می کند و مطمئناً بالاترين سرعت و بازده را خواهد داشت. دوم اينکه EES يک سری توابع جهت محاسبه خواص ترموفيزيکی مواد در اختيار کاربر می گذارد. کتابخانه توابع رياضی و توابع خواص ترموفيزيکی مواد در EES بسيار گسترده می باشد اما ممکن است پاسخگوی نيازهای همه افراد نباشد لذا امکان اضافه کردن توابع دلخواه با استفاده از برنامه نويسی به زبانهای سی، پاسکال و فرترن وجود دارد.
اصول کار در EES به اين نحو است که ابتدا بايد مسأله مورد نظر به طور کامل تحليل گرديده و معادلات لازم استخراج گردد. بعد از استخراج معادلات بايد آنها را به زبان EES تبديل نمود. سپس در بخش فهرست متغيرها ، اسامی متغيرها و واحدهای احتمالی آنها را مرتب نمود. در صورتی که اقدامات اوليه به شکل صحيح صورت گيرد و مسأله از نظر رياضی قابل حل باشد می توان يک بار برنامه را اجرا کرد. اگر برنامه در حين اجرای مسايل پيچيده به مشکل برخورد کند بايد مقاديری برای برخی متغيرها حدس زد و مسأله را به روش سعی و خطا حل نمود.


 


دانلود   دانلود مستقیم : نرم افزار Engineering Equation Solver - EES

tag  حجم فايل : 8.3 مگابایت

پسورد   پسورد فايل : www.mohandesyar.com

منبع  لینک منبع

منبع مهندس یار



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط هادی احمدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 268
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 268
بازدید ماه : 853
بازدید کل : 162796
تعداد مطالب : 736
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 <-PostTitle-> <-PostContent-> 1 <-PostLink->