بخش تنظیمات اولیه نرم افزارCATIA
دهلران پی سی
سایت جامع علمی ,آموزشی,فرهنگی و تفریحی

Menu®view®toolbars *

درهر محیط کاری work Bench چنانچه به این آدرس مراجعه کنیم فهرستی از تمام Toolbar هایی که قابل استفاده هستند نمایش داده می شود .

نحوه تنظیم محل Tool bar ها :

در Tool BAR های افقی و در قسمت بالای Toolbar های عمودی یک خط کمرنگ دیده می شود چنانچه کلیک موس را روی این خط نگه داریم و موس را جابجا کنیم می توانیم Toolbar را در حاشیه ها حرکت دهیم و یا به صفحه کلید و و بالعکس منتقل کنیم.

* چنانچه Toolbar را به وسط صفحه منتقل کنیم یا کلیک کردن روی علامت ضربدر کنار آن ممی توان این Toolbar را از حالت نمایش خارج کرد.

نکته : برای تسریع دسترسی به Toolbar ها بهتر است ، TOOLBAR ها را دسته بندی کنیم . مثلاً Toolbar های مربوط به رسم را در کنار هم و Toolbar های مربوط Dress up را در یک حاشیه دیگر و کنار هم قرار می دهیم و تنها Tool bar sketch Tool در فضای صفحه ترسیم وجود داشته باشد .

* راه سریع تر جهت دسترسی به منوی Tool bar به منظور حذف و یا اضافه کردن Toolbar ها می توانیم روی یکی از نقاط حاشیه صفحه کلیک راست کنیم . از منوی بار شده حذف یا اضافه کنیم .

* تنظیم محیط های پیش فرض : جهت دسترسی سریع تر به تعدادی از work Bench های پرکاربرد می توانیم آنها را به صورت میان بر در منوی start قرار دهیم . برای این منظور از طریق آدرس زیر عمل می کنیم

®Start Menu Tools ® Customize 

در این قسمت دو پنجره وجود دارد در پنجره سمت چپ فهرستی از کلیه work Bench های موجود در نسخه نصب شده نرم افزار دیده می شود و در پنجره سمت راست work Bench هایی که قرار است short catآنها تشکیل شود دیده می شود .

به کمک فلش های جهت نمای رو به راست و چپمی توانیم بنا به کاربرد خود این short cat ها را تنظیم کنیم . پس از اینکه Toolbar های هر محیط را به طور کامل تنظیم کردیم جهت جلوگیری از حذف و یا اضافه شدن ناخواسته Toolbar ها و یا تغییر محل آنها در روی صفحه آنها را روی صفحه آنها را باید در جای خود قفل کنیم برای این منظور از آدرس زیر عمل می کنیم :

Menu® Tools ® Customize½option

کافیست گزینه Luck tool bar position را فعال کنیم .

ادامه تنظیمات :

جهت انجام تنطیمات مربوط به شبکه ترسیم ، نوع واحدها و غیره ..... از طریق آدرس زیر عمل می کنیم : Menu® Tools ® option در صفحه باز شده در قسمت Display General و در TAB Tree Appearance تنظیمات مربوط به نوع نمودار درختی و نحوه نمایش آن (افقی یا عمدی ) مشاهده می شود .

تنظیمات مربوط به واحدها : برای انجام تنظیمات مربوط به آدرس in measure General Parameter مراجعه می کنیم . در پنجره باز شده فهرستی از تمامی واحدهای تعریف شده در محیط های Catia مشاهده می شود . برای تغییر هر یک از این واحدها ، ابتدا واحد مورد نظر را از درون فهرست انتخاب کرده سپس از طریق منوی پایین کشیدن قرار گرفته در زیر این فهرست می توانیم آن را بنا به کاربرد تغییر دهیم .

تنظیمات مربوط به شبکه ترسیم : باید توجه داشت که این شبکه (شبکه ترسیم) در نرم افزار Catia همواره وجود دارد و نمی توان آن را حذف کرد. صرفاً می توان آن را مرئی یا نامرئی کرد . برای انجام تنظیمات مربوط به شبکه ترسیم در زیر مراجعهم می کنیم. به قسمت Mechanical Desin sketcher در صفحه باز شده فعال بودن گزینه Display نمایش و عدم نمایش شبکه ترسیم را تعیین می کند . فعال بودن گزینه To point snap باعث می شود که در هنگامی که یکی از دستورات ترسیم فعال باشند نشانگر موس (smart pick) تنها بین گوشه های شبکه ترسیم پرش داشته باشد . و در فضای خالی شبکه قرار نگیرد .

از طریق عدد قرار گرفته در جعبه primary spacing می توانیم اندازه خانه های اصلی شبکه را تعیین کنیم . و در قسمت Graduation تعداد تقسیمات فضای اولیه تعیین می شد . چنانچه گزینه Allow Distortions غیر فعال باشد همین تنظیمات به جهت عمودی نیز اعمال شده و شبکه ترسیم به صورت مربعی خواهد بود .

در صورتی که نیاز به شبکه ترسیم مستطیلی داشته باشیم با فعال بودن این گزینه می توانیم تنظیمات Graduation و primary spacing را برای راستای عمودی بطور جداگانه انجام دهیم . در همین صفحه و در قسمت Geometry فعال بودن گزینه creat circle and ellips centers باعث می شود تا در هنگام ترسیم دایره و بیضی نرم افزار Catia مراکز این ترسیمات را به صورت نقطه نمایش دهد.

فعال بودن گزینه های مربوط به قسمت (قید) constraint به ما این امکان را می دهد تا پس از ترسیم بتوانیم برای المان های ترسیم شرط (قیدهای ) ابعادی و هندسی در نظر بگیریم . همچنین در قسمت colors می توانیم به وسیله منوی پایین کشیدنی رنگ پیش فرض ترسیمات را تعیین کنیم. نکته : گاهی اوقات تعدادی از Tool bar ها در صفحه نمایش وجود دارند ولی دیده نمی وشند .

در این صورت اتفاق زمانی رخ می دهد که فضای لازم برای Tool bar ها از فضای حاشیه صفحه بیشتر باشد در این صورت یک علامت کمرنگ به شکل نمایش داده می شود . در این موارد کلید موس را روی علامت نگه می داریم و به وسط صفحه می کشیم .

در کنار حاشیه تا جایی که علامت مذکور حذف شود 0 سپس Tool bar های منتقل شده به وسط صفحه را به محل مناسب منتقل کرده و یا حذف می کنیم . شروع ترسیم در محیط sketcher : از آنجایی که در محیط sketcher فقط ترسیمات دو بعدی امکان پذیر است برای شروع ترسیم ابتداsketch ICON را فعال کرده پس صفحه ای را که می خواهیم روی آن ترسیم انجام دهیم انتخاب می کنیم .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:بخش تنظیمات اولیه نرم افزارCATIA,آموزش کتیا,,
ارسال توسط هادی احمدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 618
بازدید کل : 162561
تعداد مطالب : 736
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 <-PostTitle-> <-PostContent-> 1 <-PostLink->