چرا مردان حلقه ازدواج دست نمیکنند؟(1392)
دهلران پی سی
سایت جامع علمی ,آموزشی,فرهنگی و تفریحی

سابقه تاریخی زنان
استفاده مردان از حلقه نسبتا جديد است. تا ميانه قرن 20 بيشتر زنان بودند كه حلقه در دست ميكردند كه اين شايد يادآور روزهايي بود كه زنان جزئي از املاك و داراييهاي همسرشان بودند. بعد از جنگ جهاني دوم، بسياري از مردان با جداييهاي طولانيمدت از همسران خود مواجه شدند و از آن زمان آنها نيز شروع به استفاده از حلقه به عنوان نشانهاي از تاهل خود كردند که آنچه موجب ميشود همواره به ياد همسران خود باشند.

چرا باید حلقه در انگشت چهارم باشد؟
شاید برای بسیاری این سؤال پیش بیاید که چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم دست چپ میاندازند؟ تحقیقات نشان داده است یونانیان قدیم عقیده داشتند رگ مخصوصی از این انگشت میگذرد و مستقیما به قلب وارد میشود و برخیها نیز به این معتقدند که چون این انگشت را کمتر از سایر انگشتان دست خود مورد استفاده قرار میدهیم حلقه در آن قرار میگیرد و به طور کلی برای به دست کردن یک وسیله زینتی مناسبتر از سایر انگشتان دست است.

اولین مردمی که حلقه به دست کردند
اولین مردمی که در تاریخ، حلقه ازدواج را به کار بردند مصریان بودهاند. گویا در نوشتههای هیروگلیف که نوشتههای تصویری مصریان است حلقه، علامت ابدیت بود، یعنی حلقه ازدواج به انگشت زوجین کردن به نوعی رمز زناشویی پایدار و ابدی بوده است و پس از مصریان، مسیحیان نیز حدود سال ۹۰۰ میلادی شروع به دست کردن و استفاده انگشتر و حلقه در مراسم ازدواج خود كردند.

به خاطر بچههایتان حلقه ازدواج را فراموش نکنید
یك حلقه شما را یاد چه میاندازد؟ ازدواج، عشق و شاید بشود گفت وفاداری. امروزه در اكثر كشورهای دنیا این حلقه- البته اگر در انگشت دست چپ باشد- نماد ازدواج و به دست داشتن آن نشانی از دوام این رابطه است. اما برخی از متاهلها به دلایل مختلف این نماد را همیشه همراه ندارند. اگر قبلا فقط همسرتان حق داشت از شما بخواهد حلقهتان را دست كنید، حالا یك دلیل محكم وجود دارد كه شما به خاطر بچههایتان باید این حلقه را به انگشت بیندازید! یك روانشناس اجتماعی از دانشگاه آلبرتای كانادا، ادعا میكند كسانی كه حلقه ازدواجشان را به دست نمیكنند در مقایسه با كسانی كه آن را همیشه به دست میكنند، بیشتر بچههایشان را فراموش میكنند. دكتر اندرو هارل همچنین میگوید: «افرادی كه این عادت را دارند، فراموشكارترین والدین برای فرزندانشان هستند.»

‫شغلهای پرخطر دارند
بسیاری از آقایان در مشاغل سخت و پرخطر فعالیت میکنند که نمیتوانند كارشان را با به همراه داشتن جواهر و زینتآلات به خوبی انجام دهند. مکانیکهای اتومبیل، کارگران ساختمانی یا خلبانان نظامی از جمله کسانی هستند که همراه داشتن حلقه ازدواج برایشان میسر نيست.

‫حساسیت دارند
مردان بسیاری به مواد سازنده حلقه حساسیت دارند به طوری که با دست کردن آن احساس آرامش ندارند. یکی دیگر از دلایل اجتناب از دست کردن حلقه، ورم روماتیسمی مفاصل است که در این بیماری، مفاصل انگشتان دچار ورم میشود و استفاده از حلقه انگشتری را بسیار دشوار میکند.

‫یادشان میرود
بسیاری از آقایان هم اصلا به دلیل فراموشکاری به یاد نمیآورند که باید حلقه خود را به دست کنند یا حتی هراس دارند که جایی مجبور شوند آن را از دست خارج کنند، آن وقت ممكن است آن را گم کنند. بسیاری از آنها هم به دلیل قیمت بالای حلقهها از گم شدن آن هراس دارند.

زیورآلات دوست ندارند
شاید این دلیل هم چندان موجه به نظر نرسد اما بعضی از مردها اصلا با زیورآلات مختلف مثل انگشتر و گردنبند و... راحت نیستند و برخی مشخصا با انگشتر در انگشتشان احساس خوب و راحتی ندارند.

از سر بیلطفی
بعضی از مردان هم از کملطفی حلقهشان را دست نمیکنند هرچند بدون تردید همسران خود را دوست دارند اما خیلی دوست ندارند که همه متوجه متاهل بودنشان شوند.
منبع:سماجوووون

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 610
بازدید کل : 162553
تعداد مطالب : 736
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 <-PostTitle-> <-PostContent-> 1 <-PostLink->